zaterdag 15 april 2023

Mijn Gids

 


Omdat achter al mijn tekeningen/mandala's
een verhaal schuil gaat.........
dit keer over mijn Gids (één van mijn Gidsen)

Ik schreef er al eerder over,
over mijn Gids
die met me meereist in dit leven.
Jaren geleden, tijdens een 'schrijf-sessie'
maakte ze zich kenbaar mij.
Heb altijd geweten dat er 'iemand' bij me was,
maar wie? en waarom? en hoe?
Een zo liefdevol moment in mijn leven,
ik vergeet het nooit, ze vertelde haar naam,
ze vertelde dat we al veel levens samen waren geweest,
zij soms hier, en ik daar, en andersom.
Indrukwekkend vond ik het.
Ze vertelde verder:
'Altijd droegen we de zorg voor Moeder Aarde,
en ja, daar werden we ook om verguisd.
Hebben we menig leed moeten doorstaan
in al die levens'.
Mmmmm, blijkbaar is daar niet zoveel in veranderd.
Nog steeds vinden sommige mensen mij
'raar' of 'zwartdenkend', regelmatig krijg ik berichten
in die richting.
Nou ja, ik heb gelukkig geleerd om dat snel
van me af te schudden (ik heb daar al vele levens
op mogen oefenen, het gaat steeds gemakkelijker).
Ik ben ik, met een 'taak' hier op de aarde.
Door middel van mijn tekeningen probeer ik
Licht neer te zetten, en ja probeer ik mensen
ook bewust te maken van dat er meer is in de wereld.
Wat soms anders is, dan het lijkt.
Want de kleuren en het Licht
op mijn papier lijken soms
echt zomaar te stromen, als vanuit het niets.
Toen ik tijden geleden mijn papier had klaargelegd
en begon te tekenen, kwam ze tevoorschijn.
Daar was ze, ineens wist ik het!
Mijn Gids, liefdevol kwam ze tevoorschijn met een kleine
Flower of Life, omringd door Lotussen,
die symbool staan voor het omhoog groeien
vanuit de modder.
Ik ben heel dankbaar dat ze zich
zo liet zien op mijn papier.
Om zo samen te werken, is wel heel bijzonder.
Dus, voor sommige mensen zijn mijn tekeningen
leuk en inspirerend, maar voor mij
is het verwerken wat heel diep in mij verborgen
zit, dus niet zómaar een tekening
maar de diepte van mijn Ziel raken.
Ik wens een ieder een kennismaking met
haar/zijn eigen Gids, het kan zo verrijkend
zijn, zo intens, en zo verbindend zijn.
Er zijn veel manieren om in contact te komen
met je Gids, ga eens uitzoeken, het zal
de moeite meer dan waard zijn.
Ik wens je een heerlijke dag
Ada
mandala: "Mijn Gids"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.