donderdag 13 april 2023

Weemoed versus Dankbaarheid

 



Weemoed versus Dankbaarheid

Als een mokerslag
kwam het bij me binnen
in de auto,
vanmorgen vroeg,
Weemoed,
om wat er gaat veranderen,
tranen moest ik wegslikken
zo'n zeer van binnen.
En toch,
ook voelt het goed.
Bladzijden in het boek
van mijn leven
staan op het punt om
omgeslagen te worden,
een wind van verandering
zal waaien, misschien
eerst gepaard gaand met storm.
Maar de verandering is
aanstaande.
Maar ik besefte me tijdens
de autorit dat Weemoed
alleen maar bestaan naast
Dankbaarheid.
Voor wat er was,
waar ik van genoot,
waar ik blij van werd,
waar ik zaadjes mocht planten.
En ook is het nodig,
in ieder mensenleven, dat
bladzijden omgeslagen
worden, anders wordt het
levensboek wel heel saai.
En staat je levensleerproces stil.
Mijn autorit was dus vol
Weemoed gevuld,
maar tegelijkertijd werd ik
omarmd door grote,
diepe Dankbaarheid.
En nu wacht ik
met spanning waarmee
de komende bladzijden
in mijn leven mee
volgeschreven gaan worden,
ik wacht in grote
Openheid om te ontvangen.
Weemoed versus Dankbaarheid
hóé dankbaar kan een mens zijn.
Ik wens je een heerlijke dag
Ada
mandala: "Tijd van Transformatie 3" (serie van 3)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.