donderdag 27 april 2023

Een bijzondere dag

 



Vandaag, voor ons een bijzondere dag.

Terwijl ik dit schrijf, heel vroeg in de morgen, is het bijna licht, de eerste kleuringen van de opkomende zon zijn zichtbaar in de lucht. Roze, rood, oranje.
Vandaag viert Nederland Koningsdag,
en wij, Pieterman en ik, vieren ook een bijzondere dag.
Heel, echt heel lang geleden gaven wij elkaar op
27 april het ja-woord.
En, ik schreef het al eens eerder,
op die dag steekt Nederland de vlag uit,
alsof het lijkt dat iedereen het met ons mee viert.
Grappig is dat wij eigenlijk helemaal niet zo
hechten aan 'bepaalde' dagen,
omdat wij juist vinden dat iedere dag
'gevierd' moet worden.
Vieren dat je gezond bent,
elkaar lief kan hebben, er voor elkaar kan zijn,
genieten van alle fijne momenten
(en geloof me, er zijn ook zulke niet-fijne momenten),
elkaar door het leven dragen, iedere dag weer.
En nee hoor, de zon schijnt zeker niet iedere dag,
er zijn soms fikse donderwolken, stormachtig weer,
onbehaaglijke dagen, rammelende dakpannen.
Het hoort er allemaal bij. En als de storm gaat liggen,
de dagen weer behaaglijk aanvoelen, dán is het juist tijd om te vieren
dat we na zoveel jaren nog steeds heel blij zijn met elkaar.
Nog steeds tegen elkaar kunnen zeggen:
als ik het over zo moeten doen, dan wéér met jou.
Dus nee, de kalender laat zien, dat het onze trouwdag is...…...
het vieren daarvan doen we zoveel mogelijk, juist op 'heel gewone dagen'.
Dát vinden wij het leven vieren, iedere dag weer.
En heffen we het glas op het Leven, in de hoop dat we nog heel lang samen blij
kunnen zijn met elkaar (en met dierbaren om ons heen).
Heb een mooie dag met elkaar, of misschien alleen,
maar vier het Leven, vier déze dag!
Iedere dag opnieuw!
Ada
(een paar oranje Mandala's, gewoon omdat
ik deze kleur graag in mijn tekeningen gebruik
niet vanwege mijn Koningsgezindheid hoor)














































grapje......




























































Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.