dinsdag 18 april 2023

Vergeving

 


En zo dender ik ineens 
door de tijdlijnen heen......
Hóé leg ik dit uit?

Het gebeurt door een flinterdunne geur,
die zomaar vanuit het niets bij me binnenkomt
Een geur die ik herken
van heel lang geleden.
Ineens zijn ze daar
de oude huizen,
de vroegere mensen
de woorden voluit uitgesproken
'van zo hoort het nu eenmaal',
gezegd met de beste bedoeling
maar bij mij zo'n weerstand oproepend.

Want zoveel wat verteld werd
over 'hoe het hoort' kloppen niet
opgelegd door mensen die bang
waren buiten de boot te vallen
'wat zouden anderen ervan zeggen'?

Mensen die zélf oorlogen meemaakten
die zelf overeind moesten blijven
vooral niet op wilden vallen,
want dat is het laatste wat je wilde.

Tijdlijnen die zomaar ineens
vanuit het niets bij me binnen
denderen,
Het vraagt om zoveel vergeving,
verzachting aan al die mensen
die handelden vanuit die tijdgeest.

Vergeving en verzachting,
liefdevol naar de vroegere mensen
die het beste met ons voorhadden
en alleen maar konden
handelden met de kennis
die toen voorhanden was.

Wauw, wat gebeurt hier
zomaar vanuit het niets
in oude huizen
met vroegere mensen.......
ik kan alleen maar dankbaar
zijn dat ik alles van toen
in het Licht van Nu mag zetten.

Ada

mandala: "Sprakeloos" 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.