maandag 3 april 2023

Ontmoeting

 



Oh mijn God.
Weet niet wie er harder schrok.
Hij/zij of ik?!
Gistermiddag, toen de zon lager ging staan
nog even met mijn gieter langs violen die her
en der in potten staan.
En ineens......vloog ie er uit,
uit de pot, of uit de tuit van de gieter
een prachtige, grote, glanzende
bruine muis!!! Een echte joekel.
Terwijl de deur naar binnen op een
kier stond, riep ik heel hard,
nee muis, nee!!!
Ik bedoelde níét naar binnen,
mijn overtuigingskracht was sterk,
dus gelukkig dat gebeurde niet,
maar intussen had ik wel een hartverzakking.
Landelijk buiten wonen, geeft
zoveel moois op je pad. En nee ik ben
niet bang voor een muis, maar het
was het onverwachte waarvan ik schrok.
Intussen staat de viool er weer
fleurig bij, en de muis?
Die heeft vast een ander heerlijk
holletje gezocht.
Ik wens je een heerlijke zonovergoten dag


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.