maandag 18 juni 2018

Dank jullie wel.....daarom deze mandala-opzet voor iedereen!



Vanmorgen zag ik Facebook dat er 850 likes zijn. Wauw, zoveel mensen die dus regelmatig mijn berichten daar tegenkomen. En lezen, en soms ook reageren. Net als hier op mijn blog, waar soms honderden mensen per dag iets van me lezen, of bekijken...….voor inspiratie.

Fijn om te merken dat mensen gewoon hun weg naar Mandalada weten te vinden. Reclame maak ik niet, haha ik zou niets weten hoe ik dat moet doen. Nee, gewoon door te laten zien wat ik maak, en wat er allemaal mogelijk is met een stukje papier en wat potloden (en nog enkele aanverwante artikelen).

Daarom vandaag een opzet die werkelijk iedereen kan maken. Eenvoudig van opzet, maar oh wat kun je er veel mee. Ik stipte de opzet, met acrylverf. Op een klein canvasdoek. Ook leuk om te doen, dat krijgt bij mij nog wel een vervolg.


Werkwijze van deze mandala:

- zoek het midden van je papier/canvas, en zet een cirkel van 3,5 cm gemeten op de liniaal en deel deze cirkel in 6-en (wanneer je groter wilt, zet je bijv. een cirkel van 5 of 6 cm, net wat jij wilt)




- zet (als in het voorbeeld) in de 3 punten ook cirkels van 3,5 cm.




- verdubbel de lijnen door je passer op 4 cm te zetten en nogmaals de cirkels te tekenen.
- als laatste kun je nog kleine boogjes bij/intekenen. Kijk wat je fijn vindt.







Je hebt een heel fijne opzet, eenvoudig, met oneindig veel toepassingen. Vlechten, symbolen invoegen, werken met de chakrakleuren etc. etc. Weet je, het hoeft allemaal niet zo ingewikkeld (is het leven al genoeg), maar met eenvoudige lijnen kun je zelf net zoveel toevoegen als je zelf wilt.

Ik wens jullie veel tekenplezier, en nogmaals dank jullie wel allemaal voor het af en toe kijken op mijn pagina's, én dank je wel voor de soms vele reacties.

Een heerlijke dag gewenst.


3 opmerkingen:

  1. Meteen begonnen, wat leuk...dank je wel Ada 😘

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Garage gedaan Petra, jij ook dank je wel voor al je lieve berichtjes ��

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk dat stippelwerk. Heb ik ook een tijd gedaan, maar dan meer zoals de Aboriginals werken. Zo lekker rustgevend die stipjes zetten.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.