donderdag 29 juni 2017

Balans vinden.....




Soms komen er dingen je leven binnenzeilen, die je treffen als een mokerslag……..je denkt huhhhhh zie ik het goed, lees ik dit goed…….ja dus…..ik kan dan soms zomaar een hele dag van ‘de leg’ zijn……..maar gelukkig door de jaren heen heb ik wel geleerd, om weer dicht naar mezelf te gaan. De dingen te laten bij wie ze horen…….van wie ze zijn……zoveel mogelijk zonder oordeel te zijn. In dit leven mogen we blijven oefenen en nog eens oefenen, iedere dag, zelfs ieder moment opnieuw, en dan is het Kunst om balans te vinden......

Deze overdenking is al jaren in ons huis te vinden…..en ik lees 'm zó vaak even……..om steeds weer naar mezelf terug te kunnen keren:

Kunst

Het is een kunst balans te vinden.
Ik, die ander, geven en nemen.
Onderscheid te maken tussen
Vasthouden en Loslaten.

Het is een kunst om, voluit mens te zijn
die volop leeft en toch de luwte zoekt
om bij te tanken, kracht te vinden.

Het is een kunst om zonder angst te aanvaarden
dat leven niet altijd balans is.
En Gods wonder te zien door alle chaos
van tegenstrijdigheden heen.


schrijver onbekend

Ik wens jullie een mooie ‘balans’dag……..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.