zondag 18 juni 2017

Madeliefjes workshop........




Het was een heerlijke workshop in Emmeloord, gistermiddag. Een prachtige middag……..waarin we met een fijne groep mensen werkten aan en met het Madeliefje. Er werd verteld over de geneeskrachtige werking van het kruidje….en er zijn best veel aandoeningen en klachten waar een Madeliefje voor gebruikt kan worden………en we tekenden dit tere bloempje!





En er kwamen wat kleine technieken aan bod over hóé teken je nou een wit bloempje op wit papier (overigens werd er ook nog zwart papier getekend).

Een fijne “Bijna-Zomer” workshop ( binnen in de tekenruimte wás het al zomer hoor).



Ik weet zeker dat de groep mensen die gisteren aanwezig was nooit meer hetzelfde naar een Madeliefje zullen kijken. Een bloem met een verhaal……en met wát een verfijnde uitstraling…….






Ode aan het Madeliefje



De zon streelt mijn haar
Een glimlach verwarmt mijn gezicht
Een lach laat mijn ogen twinkelen

Alle zorgen zijn even vergeten
Wanneer ik naar de springende lammetjes kijk
Lach om een kalf die gulzig bij haar moeder drinkt

Ik kijk naar de fleurige madeliefjes
Naar de roze bloesem aan de bomen
Ik luister naar de vogels die fluiten op de wind

Tevreden bedenk ik me
Dat juist deze kleine dingen
Me doen beseffen dat het leven mooi is

Ik droom over later
Duizend wensen komen in me op
Hopend dat ze uit zullen komen

De zon streelt mijn haar
Een glimlach verwarmt mijn gezicht
Een lach laat mijn ogen twinkelen
(schrijver onbekend)



Ik wens jullie allemaal een heerlijke ZONdag………

2 opmerkingen:

  1. Het was inderdaad weer een heerlijke tekenmiddag. We (Henny en ik) hadden weliswaar een verlate start, maar konden gauw aan de slag. Weer veel inspiratie gekregen en het kriebelt om aan de slag te gaan...vooral het kleuren van de gems oefenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wacht jullie tekeningen/mandala's af, of krijg ze de volgende keer te zien......veel tekenplezier......

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.