donderdag 22 juni 2017

Aan alle energiewerkers....een vraag........






Ik heb zojuist alle ramen en deuren dichtgedaan. De warmte houd ik vandaag zoveel mogelijk buiten. Vanmorgen in alle vroegte de dingen gedaan die ik wilde doen……sommige dingen van mijn to-do lijstje gehaald vanwege de tropische temperatuur…….ach dat komt gewoon een andere keer.




En terwijl ik dan nog buiten ben, de vogelbakjes bijvul met water, de lathyrus knip, intussen potten vol in huis,……gaan mijn gedachten uit naar alle mensen die vandaag niet hun dag in kunnen vullen zoals ze zelf willen. Soms vanwege werk, soms omdat ze in verhuizing zitten, soms omdat ze zorgen voor anderen, sommigen die in ziekenhuis of verpleeghuis verblijven……Kortom voor alle mensen die op dit moment graag wat verkoeling zouden willen, verlichting van hun werkzaamheden.






Maar mijn gedachten gaan ook uit naar alle mensen in die landen, waar ze misschien wel gewend zijn aan al die hoge temperaturen, maar waar het iedere dag weer een zoektocht is om schoon drinkwater te vinden.

Wil je vandaag met mij soms eens wat momenten stilstaan bij al deze mensen (en ook de dieren en planten)…….en wat liefde sturen……of wat verkoeling, of wat verlichting? Elkaar steunen met soms zulke kleine middelen........door met je eigen energie te werken, op welke manier dan ook. Doe je mee??

Alvast dank jullie wel…….want weet je, alle kleine beetjes met elkaar helpen, én kunnen we de wereld veranderen………

2 opmerkingen:

  1. Dit heb ik ondervonden in Senegal toen we op inleefreis waren...wij zijn "verwende nesten" ...tout court....ik sta daar veel bij stil

    BeantwoordenVerwijderen
  2. lieve Hilde, ik heb je prachtige foto's gezien....en realiseerde me dat het leven ook zó anders kan zijn....en dat wij hier soms zo kunnen zeuren over dingen die er eigenlijk niet toe doen........

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.