woensdag 26 februari 2020

Hysterie in de wereld en mijn muziek



Misschien niet zo'n heel vrolijk stukje, maar zo gevuld van Licht en Liefde voor het Leven......

Mensen die denken dat ik alleen van dromerige zachte Engelenmuziek houd, moet ik toch 'teleurstellen'.

Want op dit moment in mijn leven, terwijl de collectieve angst om zich heen grijpt, én het zich in mijn lijf vastzet (lijk soms wel een magneet), weet ik dat ik drastische maatregelen voor mezelf moet nemen. Want door mezelf wordt die gekte en waanzin niet op een dusdanige manier gevoeld dat ik er pijn van krijg. Nee dit is het wereldleed wat zich vastzet in mijn aardse lijf (och ik denk dat heel veel van jullie dit herkennen) en ik moet er mee dealen. En ja hoor, ik zét van alles in, maar deze periode is een pittige...….

Het is iets wat zich al een leven lang in mijn lijf afspeelt, dus ik ben eraan 'gewend'. Alleen ik laat me toch iedere keer weer verrassen, omdat ik de angst niet op die manier voel, die op dit moment gecreëerd wordt. Hysterie...….paniek onder en voor de mensen. Maar misschien moeten we gewoon leren kijken dat er achter de schermen zoveel meer gebeurt. Mijn gevoel zegt dat er achter de schermen hele grote krachten bezig zijn, en dan bedoel ik hele grote.

Goede krachten die ons op deze manier willen laten zien, zo van 
'héé, waar zijn jullie nou toch mee bezig...….'

Een virus wat rondwaart, en waar ook de meest bijzondere verhalen over gaan...…. lees ze, en neem ze tot je, en voel wat voor jou waarheid is. En daarmee bedoel ik te zeggen, kijk verder dan het journaal wat op tv, ga eens graven in jezelf. Wat vind jij van alles wat er om je heen gebeurt...…ga voelen. En voel dan verder dan de beurs, want daar draait het uiteindelijk alleen maar om. Een economie die stagneert...
zucht...…zó afhankelijk zijn we dus met elkaar geworden, maar goed...….de mensen die ziek zijn, overlijden, en in quarantaine zitten, daar brand ik mijn kaarsen voor, en stuur ik mijn liefde.

En dan zit die 'gekte' dus in mijn lijf, ik voel het, maar omdat het niet van mezelf is, moet het eruit! En wel nu!

De wandelschoenen aangedaan, gelopen samen met Pieterman, zonnestralen gevangen en rondgestrooid, de wereld in. Voor iedereen die het nodig heeft.
Om daarna te kunnen aarden, en alles van me af te schudden gaat de muziek aan. Nee geen rustige zweverige, dromerige muziek. Maar echte Symphonische Metal, gonst hier door het huis en ik mag wel zeggen knetterhard (gelukkig houden we samen van dezelfde muziek haha, ben nog niet aan het headbangen).

En ik word hier zo blij van. Omdat deze muziek soms zó niet begrepen wordt, snappen mensen dit helemaal niet van mij, maar wanneer je goed luistert zitten er vaak de meest prachtige teksten in...….en laten vooral ook de vergankelijkheid van het leven zien. En dat wij mensen, levens na levens, steeds weer door cyclussen heengaan. En wij....mogen ervan leren. Dit moment in de wereld is weer zo'n leermoment. Aan ons als mensheid de vraag, wat gaan wij doen??

Ondertussen ook de potloden opgezocht, en jawel daar komt ze, de draak (volgens mij is ze heel vrouwelijk) die al een poos om me heen zwermt, na het lezen van het boek "Merlijn en het sluiten van de Poorten" van Veronika Reniers.

Dus hier in huis heerst een heel aardse sfeer, het poot mij weer met 2 voeten op de grond, en nee ik ga niet mee in de wereldwijde hysterie. Maar blijf wel mijn licht uitstrooien naar iedereen die het nodig heeft.

En voor wie 'durft', de cd die nu speelt is van Nightwish, met o.a. het zóóó prachtige nummer The Greatest Show on Earth....hier een linkje naar het nummer.

ik wens je een heerlijke, lichte maar vooral Aardse dag, lekker met 2 voeten op de grond blijven...……
Ada


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.