maandag 3 april 2017

Workshop Open Lotus..........








Lotussen........ik word er altijd blij van. Een heerlijke vorm waar je je creatieve ei echt in kwijt kunt. En zo gemakkelijk om op te zetten.....en de uitwerking, dat is de grootste uitdaging. Dit zijn vormen die je 100x op kunt zetten, en 100x komt er iets anders op papier.

Dit is de Open Lotus, .....ik geef je hier de opzet..........

Werkwijze Open Lotus

Papierformaat 30x30





Zelf werk ik graag op 30x30 papier. Wanneer jij op een andere grootte werkt, kijk dan even of ‘mijn’ maten op jouw papier passen, zoniet, pas de maten dan aan. Ook werk ik met tovercirkels (vaak te vinden in veel mandalaboeken). Je kunt natuurlijk ook werken met een gradenboog.





zoek het midden op en zet een cirkel van 11 cm (gerekend op je liniaal)



 

deel deze cirkel in 12en





geef in je tekening A en B ook aan op deze plaatsen





zet de passerpunt in punt A in je passerpotlood op punt B


en trek een boog, zoals op bovenstaand voorbeeld





werk zo alle 12 punten rond (met halve bogen)

op deze manier ontstaat de Open Lotus



Je kunt de lijnen ook nog verdubbelen door bijv. je passer iets groter of kleiner te zetten. Er is nu een prachtig basispatroon ontstaan waarmee je alle kanten uitkunt. Vlakken kunnen gekleurd worden, je kunt vormen uit de natuur toevoegen. Misschien wil je in de kern een symbool tekenen, iets wat voor jou een belangrijk symbool is.
De mandala (bovenaan) herken je vast niet meer terug uit dit patroon...........maar echt deze Open Lotus is de basis van mijn opzet.

Ik wens je heel veel tekenplezier.............

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.