zaterdag 22 februari 2020

Het Licht wat binnenkomt




En dan verschijnt de afgelopen dagen, stapsgewijs, deze kleine mandala op mijn tekenpapier. Waar ik in eerste instantie van 'schrik', wauw, wat is dit. Wat een heftigheid, in tegenstelling tot de vaak zachte kleuren die ik meestal maak. 

Maar goed, het moest gewoon zó. Dat was duidelijk.....en terwijl de tekening steeds meer vorm kreeg, begon ik te begrijpen. Het Licht, wat nu zo in volheid aanwezig is op aarde, het Licht, wat dwars door alles heen gaat. Wat alles opschudt, iedere onzuiverheid letterlijk 'aan het licht' brengt. Wat alles opschoont en zuivert. Het Licht wat door alle kiertjes en spleetjes heen perst.

Een proces wat om ons heen te zien is, maar ook zeker bij een heleboel mensen te voelen is, in hun lijven. Wanneer je lijf 'een barometer' is, zoals het mijne, voel je vaak kleine weersveranderingen al van te voren. En bij het Licht wat nu binnenkomt wordt ook in je lijf alles wakker geschud, wil het Licht binnenkomen. Moet er schoon schip gemaakt worden om al die nieuwe energie die om ons heen is te verwerken, te begrijpen, om een grote stap vooruit te kunnen maken.

Al tekenend besefte ik dat alle grote processen die nu gaande zijn, ook nodig zijn om de wereld te veranderen. En de wereld is aan het veranderen. Mensen worden zich zo bewust van het feit dat het anders zal moeten, dat we liefdevoller en zachter met elkaar maar ook met Moeder Aarde en alles wat daarop leeft, om moeten gaan. Maar om dat te bereiken zal ook eerst het foute, verkeerde, oneerlijke aan het daglicht moeten komen. Zal dat ook opgeschoond moeten worden. En ja, het is ook heel veel. 



Maar er gebeurt ook zoveel meer, dan wat onze ogen kunnen zien (of zouden kunnen begrijpen). Ik geloof vanuit het diepst van mijn ziel, dat er een zo grote Engelenschare bezig is met ons te helpen, met ondersteunen, daar waar het nodig is. Maar wij mensen vergeten...….vergeten te vragen om hulp of ondersteuning. In deze tijd is het meer dan ooit mogelijk om direct hulp te ontvangen. Zoals ooit Hans Stolp zei, de sluier wordt langzaam opgetild, volgens mij is hij opgetild en kan er nu direct contact gemaakt worden met de Engelenwereld. Dus ik stel voor, nodig de Engelen uit, nodig ze uit in je leven. Vraag én bedank!

En dan zijn er nog zoveel andere zaken. Virussen die de wereld rond gaan, waardoor miljoenen en miljoenen mensen in quarantaine gaan (ongekend), het klimaat wat zich anders laat zien, vulkanen die zich 'rommelig' aan het gedragen zijn, winden/stormen die razen op ongebruikelijke plekken en momenten, om zo nog maar even door te gaan. Sterren en planeten aan de hemel die zich in bijzondere uitlijningen laten zien, wat bijna nooit vertoond wordt.

Opschoning en opruiming. Zodat het Licht ruimte krijgt om door te breken, om te schijnen. En dat betekent verandering, in alles. Er is geen ontkomen aan. Ja er kan vastgehouden worden aan het oude, dat zal wrijving geven, en pijntjes ,en stagnering in allerlei zaken. Maar er kan ook gekeken worden naar hóé kan ik helpen, hóé kan ik mezelf inzetten om de processen hier op aarde te ondersteunen. Hoe kan ik meestromen in alles.

Zet je eigen licht neer, laat het schijnen over mensen, dieren, over situaties die het nodig hebben. We kunnen de hele wereld niet in ons uppie veranderen, maar wanneer we de krachten bundelen, moet je je voorstellen wat er dan gebeurt. Grote massameditaties hebben intussen bewezen dat er daadwerkelijk invloed kan worden uitgeoefend op grootse zaken. Dus......

En dit alles naar aanleiding van een kleine mandala, die mij vertelde dat het liefdevolle Licht overal doorheen aan het duwen is, aan het drukken is, bij alles en iedereen. En wat doe jij? Laat je het binnen of ga je proberen het buiten te houden?

Ik wens je een heerlijke dag, leef volop in het Licht.

Kijk....en zo ontstond deze kleine tekening:






















Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.