woensdag 10 juli 2024

Staand in de tuin

 



Staand in de tuin
terwijl de wolken
als woeste golven
aan kwamen drijven
de wolken een spel
met elkaar speelden
wie als eerste
de regen mocht
laten vallen
en wie als eerste
de donder mocht
produceren.

Staand in de tuin
op blote voeten
keek ik met ontzag
omhoog.
Even keek ik naar
alle bloemen, 
planten
bomen
struiken.....
en ik wist,
ze weten allang
wat er komt.

De vogels,
de vlinders
de insecten
die intussen
allemaal een veilig
heenkomen hadden
gezocht 
hebben het allang
aan ze verteld.

De natuurwezens
hadden zich al
terug getrokken in
hun rustplaatsen
en hadden hier
in de tuin al alles
verzorgd achtergelaten.

Staand in de tuin
terwijl de wolken
als golven aan de 
hemel voorbijtrokken
voelde ik dat
de natuur allang wist
wat er komen zou
en het gaf me vertrouwen.

De natuur om ons heen
heeft geen internet
nodig om te weten.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.