zondag 18 februari 2018

Wapperende gedachten........



Deze prachtige woorden las ik ergens afgelopen week: wapperende gedachten! Vind ik veel leuker klinken dan: er is chaos in mijn hoofd. Soms heb ik dat, vliegt mijn denken van de ene kant naar de andere kant, zomaar.....en het lijkt dan wel of er totaal geen controle over is.

Zeker wanneer ik me op internet begeef.......ik verdrink soms in alle informatie. En het ergste is vaak nog dat ik er óók nog over ga nadenken. Over voeding, over gezondheid, over......hellup!!

Voor 'wapperende gedachten' heb ik wel een prachtige ademhalingsoefening.........ooit gevonden in een superoud yogaboek, maar wat ik nog steeds gebruik om eens te kijken welke oefeningen goed zijn voor welke klachten. Deze ademhalingsoefening gaf ik ook vaak mee tijdens de tekenlessen........en verdraaid het helpt echt hoor. De oefening niet vaker dan 5x herhalen en kijk maar eens wat er gebeurt..........in ieder geval worden mijn wapperende gedachten tot stilstand gebracht.


het boek én ademhalingsoefening



Maar wat natuurlijk ook altijd helpt, in mijn geval wel, is tekenen. Wanneer ik de kleurpotloden pak, papier voor mijn neus, dan wordt het stil in mijn hoofd. Alleen maar bezig zijn met de mandala, ik noem het altijd de verstilling ingaan. Verstilling vind ik ook in buitenzijn. Bezig zijn in de tuin, of heerlijk de wandelschoenen aan, en de pas erin.
Kortom er is genoeg te doen 'tegen' wapperende gedachten, nou wat is er dan fijner om dat met kleurpotloden of wandelschoenen op te lossen.

Straks ga ik de zon in, en vandaag zal ik me ook nog bezighouden met binnengekomen mandala's voor het teken-je-mee project. Vandaag en morgen overdag kun je er nog voor insturen.

Ik wens je een heerlijke ZON-dag.....zonder wapperende gedachten.......



2 opmerkingen:

  1. Juist het internet kan voor mij heel overweldigend zijn. In deze veertigdagentijd ben ik aan het vasten op Facebook en Nu.nl. En dat maakt zoveel los bij mij...ik zie nu pas welke rol dit in mijn leven heeft! Het is zeker niet 'alleen even kijken'...de impact bij mij is veel groter. En dat terwijl ik een heel leeg nieuwsoverzicht heb (bewust alles ontvolgen en zelf op bezoek gaan bij mensen), ik niet veel 'vrienden' heb en ik geen filmpjes kijk op Facebook. Tóch kleeft het enorm aan mij. Mooi om dit te ontdekken. Lieve groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat beschrijf je dit mooi Petra, denk dat veel mensen dit herkennen, maar er steeds maar niet aan toekomen om bewuster met internet en allerlei andere nieuwsgaring om te gaan.......je bent een prachtig voorbeeld voor velen denk ik, liefs Ada

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.