zondag 7 juli 2024

Begrensde grenzeloosheid




 

Begrensde grenzeloosheid

'loslaten
zorgen voor jezelf
grenzen aangeven
laat het gaan
behoedt jezelf
maak je niet druk'
allemaal woorden die vaak
een ware kern dragen,
maar woorden die ook heel
gemakkelijk uitsproken
worden, en ja ik kan er
soms heel goed achterstaan.....
en toch, ik ben een vrouw
met al mijn verbindingen,
met mijn lief die bijna doof is
met mijn (klein)kinderen met hun zorgen
met andere dierbaren die ook
soms hun hart uit willen storten.......
ja ik heb heus wel geleerd om mijn
grenzen aan te geven, maar als ik
iemand bijna 'om zie vallen'
moet ik me dan omdraaien en denken
ik laat je los?
ik maak me niet druk?
het is op dit moment 'mijn strijd'
want roepen dat we er voor elkaar
moeten zijn, elkaar moeten
ondersteunen, maar waar ligt dan
míjn grens?
dus ja, ik ga soms écht over mijn
grenzen, doe ik teveel, zorg
ik teveel, luister ik te veel......
en blijkt dat een grote
valkuil voor mij!
stap er nog regelmatig in.
dus nee, ik kan niet grenzeloos
mezelf zijn, ik ben mens,
ik ben vrouw, met zorgen
soms zelfs verplichtingen
naar anderen......
mijn grenzeloosheid is
dus begrensd, er zijn dus
echt wel beperkingen
en weet je wat die
beperking is?
hoe die heet?
Liefde!
omdat ik uit Liefde opvang
draag,
ondersteun....
en nog zoveel meer.
en uit zelfliefde geef
ik ook mijn grenzen aan
maar ik merk dat ik
iedere dag weer mag kiezen
iedere dag weer mijn grens
mag stellen
óf over mijn grens ga.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.