dinsdag 23 juli 2024

Magie in je leven

 



Magie in je leven brengen?

Je zult het echt
zelf moeten doen.
De feeën
de kabouters
de elfen
alle leden van het
Kleine Volkje
je zult ze echt zelf uit
moeten nodigen
in je leven.
Ze komen echt
niet uit zichzelf.
Zoek ze op,
vraag ze,
maak een fijne plek
al is die maar
heel klein.
Je hoeft het niet vol
te hangen met
kristallen, een mooie
eigen gevonden steentje
is al genoeg
bied het ze aan,
laat ze voelen
dat ze welkom zijn.
Mijn hele leven zijn
ze bij me, heel dichtbij,
en ze hebben wegen
opengelegd
ik mocht zomaar
een kleine spreekbuis
zijn, hun gestaltes vormgeven
de fonkelende kleuren
op papier zetten.
Hier in ons huis
en tuin is hun magie
te voelen,
wanneer er zomaar uit
het niets 2 stekjes
van vlinderstruiken in
onze tuin landen,
ik ze in potjes groot
mocht brengen.
En kijk nu toch….
gevuld met zoveel
levende kleine wezens
je voelt gewoon
dat ze er zijn
de leden van het
Kleine Volkje.
Je zult ze echt zelf toe
moeten laten.
Ik mag soms even
hun spreekbuis zijn
want oh……wat
worden ze vergeten
wat worden ze in de
steek gelaten.
Want samen met hun hulp
kunnen er wonderen verricht
worden.
Laat ze toe
en werk samen
en wonderen
vallen je toe.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.