maandag 5 augustus 2019

Zomeravond






Zomeravond.

Geritsel onder de struiken, daar waar de hortensia en bramenstruik én rozenstruik elkaar tegenkomen klinkt het alsof er een leger olifanten verborgen zit.

Stil, bijna geen adem durven halen, wachten we af. Want hier worden ook marters en wezels gesignaleerd, dus wat zou het zijn.

Even later......heel voorzichtig komt er een egel tevoorschijn, een hele grote. In het schijnsel van de straatlantaarn doet hij even een rondje door de tuin...….en gaat weer terug naar zijn 'huisje. Ik hoop dat hij (misschien is het wel een zij trouwens) het bakje met water heeft gevonden, zodat hij af en toe een slokje water kan komen drinken.

Ik moest denken aan mijn getekende egel van vele jaren geleden, toen wij nog in Emmeloord woonden. Ook daar was er altijd wel een egel te vinden in onze tuin. Totdat ik op een morgen mijn kleine vriendje dood tussen de struiken vond. Heb hem een plekje gegeven onder, ook daar, hortensiastruiken. En heb hem getekend, als blijvende herinnering.

Egels.....ik heb er wel een 'stekelige' band mee......



2 opmerkingen:

  1. Bijzonder...fijn om deze dieren zo dichtbij je te hebben

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben ook gek op egeltjes. Ze hebben zulke schattige snuitjes.
    Heb er ooit eens eentje opgepakt.... au! Ze prikken wel heel hard.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.