dinsdag 30 oktober 2018

oei vandaag alleen grijze lijnen.......



Vandaag ben ik druk bezig om een nieuwe opzet te maken voor het Teken-je-Mee project. Eigenlijk zou ik veel liever de kleurpotloden pakken en met herfsttinten aan de slag gaan. Maar......ik weet dat er her en der weer op wordt gewacht, op de nieuwe opzet. Zodat met deze donkere dagen er flink getekend kan worden. De creativiteit weer helemaal los kan gaan.

Jaren en jaren zijn we met een grote groep (variatie mogelijk van ca. 40 tot 65 mensen) aan het tekenen. Eén opzet, ieder werkt aan haar eigen tekentafel de opzet uit. Vorig jaar heb ik voorgesteld om iedere keer wanneer men een tekening instuurt een donatie te doen aan het goede doel: Norma Miedema en haar dieren. Voor velen geen probleem...….er wordt iedere keer tussen de € 100,00 en € 125,00 bij elkaar getekend. Superblij ben ik ermee. Want ja, ik steek er ook veel tijd in, en daarom vind ik het fijn dat ik op die manier geld mag doorgeven aan dit prachtige doel. Per opzet ben ik vaak meer dan een volle dag bezig, met schrijven, tekenen, uitwerken, versturen, en tussentijds mensen antwoord geven, en soms nieuwe mensen wegwijs maken in het project. En natuurlijk in het beantwoorden van de vele vele mailtjes die ik naar aanleiding van dit project krijg.



Samen...…..natuurlijk is het ook fijn om mét elkaar aan één tafel te tekenen, maar helaas gewoon niet mogelijk. Afstand en tijd geeft de grote beperking. Maar ja internet geeft wel de mogelijkheid om op deze manier 'samen' te tekenen.

Wil je nog eens kijken? Wat er voorgaande jaren met elkaar op papier werd gezet?



hier vind je 24 'opdrachten' uitgewerkt door zoveel vrouwen (en soms een man), honderden mandala's.....


wanneer je onder iedere pagina helemaal naar beneden gaat kun je steeds de vorige pagina bezoeken (uitwerkingen van 1-2 en 3 zijn helaas niet meer beschikbaar).

uitwerkingen van 25 en 26 zijn terug te vinden op mijn fb pagina, maar alle andere uitwerkingen vind je nog hier:

van 27
van 28
van 29
van 30
van 31
en van 32

Een geweldige bron van inspiratie, waar ik zó trots op ben...…...met zoveel mensen hebben we dit neer gezet. En achter zoveel tekeningen......zoveel verhalen. Soms is kijken al voldoende.

Nu de herfst is aangebroken en jij misschien weer zin hebt om te gaan tekenen? Ik zou eens rondspeuren op alle linkjes hierboven.

En misschien wil je ook mee gaan doen? 
Je kunt je via de mail bij me aanmelden:
ada@adaenpietbouman.nl


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.