woensdag 14 februari 2018

Alla hjärtans dag






Alla hjärtans dag.............wat klinkt dat fijn. Voor allen hartjesdag......vrij vertaald vanuit het Zweeds.
Tja en omdat Zweden toch mijn 2e thuisland is, vind ik het wel zo lieflijk omdat voortaan zo Valentijnsdag te gaan noemen. En dat dan alleen op 14 februari? Nee eigenlijk zou het gewoon voor iedere dag moeten gelden. Liefdevol, iedere dag naar anderen. Dat het soms niet meevalt, nee! Maar daarom mogen we blijven oefenen, oefenen in het liefdevol en begripvol naar anderen te zijn.

En dat de commercie er zo op inspringt, ook daar heb ik een beetje moeite mee. Een bosje tulpen in huis halen, voor het gewenste voorjaarseffect, nou bijna 2x zo duur dan normaal. Laat maar staan dan. Haal ik volgende week wel weer zo'n fleurige bos. Van de gekste bedrijven krijg je nu ineens mail, om iets te kopen voor je lief. Dat gaan we dus helemaal niet doen. Ik houd zielsveel van mijn Pieterman, en laat dat liever gewoon, op een normale manier, alle dagen blijken. Haha gelukkig heb ik nog nooit een Valentijnskaart gekregen, tjee ik zou er zenuwachtig van worden. Nee dank je wel.

Maar vandaag, zal de postbode wat meer werk hebben, zullen de bloemenbezorgers het extra druk hebben, rijden de busjes van de koeriersdiensten nóg een tikkeltje harder om pakketjes te bezorgen....en voor iedereen die ervan geniet, vooral doen. Geniet van de aandacht die je deze dag krijgt.

Maar wat ik iedereen van harte toewens, is dat al je dagen van je leven gevuld zullen zijn met hartjes, die gemeend, zorgzaam, vol liefde zijn, zodat je je iedere dag gedragen voelt in en met Liefde.

1 opmerking:

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.