vrijdag 2 februari 2018

Proeflapje.......






Afgelopen week was ik mijn 'tekenkamer' aan het opruimen. Nou dan vind ik nog wel eens wat. Met name briefjes met aantekeningen, veelal met gedichtjes of overdenkingen. Maar deze keer vond ik ook een opzet van een mandala, die ik voor een workshop van afgelopen herfst als voorbeeld, als 'proeflapje' had gemaakt. Hé wat leuk, soms kun je jezelf dus blij verrassen. Hij was nog niet af, dat was het eerste klusje wat ik wilde klaren. Her en der nog wat kleur aangebracht, wat extra aanzetten en al snel was ie af. Goudverf had ik al gebruikt en daar was ik blij mee, daar hoefde ik niets meer aan te doen.

Maar nu had ik wéér een losse tekening. Ik moest gelijk aan mijn Moleskine boek denken, daar ga ik hem inplakken dacht ik. Helaas, de maat was niet goed, en de kleuren van de soorten papier waren totaal anders. Ik heb toen de tekening uitgescheurd (voorzichtig)..........ingeplakt........en ja het kleurverschil was wel heel duidelijk te zien. Toen maar met een kwastje en acrylverf wat getamponneerd, met deze tekening als resultaat. In mijn tekenboek. Zo krijg je toch wel een fijn naslagwerk. Ook met gevonden voorwerpen... uhhh mandala's.

Heb jij ze ook liggen? Van die onaffe mandala's? Misschien is dit wel een leuke manier om er eens totaal iets anders mee te doen. Ook omdat ik deze 'vond', vond ik het prima om er eens iets totaal anders mee te gaan proberen. Dus toen het lukte was het extra leuk ......Nu nog een 'elfje' erbij schrijven en een engelenkaart erbij trekken. Dan is het set compleet..........

2 opmerkingen:

  1. Deze is heel mooi geworden...mooi om dat zo op te lossen...er lekker mee bezig te zijn..in aandacht. Die elfjes zijn leuk hé. De hele week dwarrelt het nieuwe woord in mijn hoofd, komen er wat zinnen en dan ineens staat het er. Ik schrijf ze ook op , mooi geschreven als naslagwerk. Nog een vraag...voor het fijne tekenwerk...heb jij daar een speciale bril voor of gewoon héél goede ogen ;) Liefs en alvast een fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Elfjes zijn geweldig, ze zingen door in je hoofd, de woorden.......soms worden ze weer vergeten, en soms blijven ze 'hangen'.....dan is het goed. Haha mijn ogen, ik ben brildragend voor veraf......maar meestal met fijn werk, gooi ik m aan de kant....fijn weekend Petra

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.