woensdag 3 november 2021

Teken je Mee......een doorstart?

 


(foto vond ik op internet)


update!! 
het project is van start gegaan, de eerste mail is verstuurd!!



Genoeg is genoeg, we gaan in de positieve stand met elkaar.
Het wordt tijd dat we het tij met elkaar gaan keren.

Op vele fronten gebeurt dat ook, kijk maar goed om je heen.
Onze kracht van de 'mandalatekenaars, zit in de kleuren, de vormen, de geometrie, de kracht en de rust die ontstaat tijdens het tekenen.

Jaren heb ik het Teken-Je-Mee project 'gedraaid', in een andere tijd, 
in een andere wereld. Steeds komt nu bij mij naar binnen om het weer in het leven te gaan roepen. Omdat de behoefte aan verbinding groter is dan ooit.
Laat maar weten wat je ervan vindt, wanneer er een aantal mensen zijn die mee willen doen, ga ik kijken hoe ik het vorm kan en wil gaan geven. 
Graag je berichtje maar per mail (handigst voor mij).

Wat is er fijner om te beginnen met een Zon, Kristal of Ster, allemaal met een Lichtende uitstraling (deelde deze al eerder, maar, zoals je weet, de uitwerkingen zijn op ieder moment toch weer anders)

0-0-0-0-0

De opzet van de zon/ster/kristal:

Zoek het midden van je papier (ik heb op 30x30 gewerkt)
zet cirkels van 2,4, 6, 8 en 10 cm. (gerekend op de liniaal)

 

 


deel in 12en en zet de lijnen over je hele tekening
(wanneer je in het midden 'open' wilt houden, zet daar dan géén lijn -
alles wat je niet weg hoeft te gummen is meegenomen)

 


Kijk goed naar onderstaand voorbeeld.....
maak een kleine 'binnenzon/binnenkristal/binnenkristal'
in de 2e cirkel en zet de punten zoals ik gedaan heb....kijk goed.
De buiten-ster/zon/kristal staat ook al aangegeven

 



En hier is de uiteindelijke vorm zoals ik hem wilde tekenen........
misschien komt er bij jou wel iets totaal anders uit..
voel welke lijnen jij wilt toevoegen of juist wil weghalen
(het is jouw 'stukkie papier'.....en jij doet daarop wat jij wilt)




op mijn hele oude website (waar ik zelf niet meer op kan werken, zijn nog veel tekeningen te vinden, misschien leuk om er eens rond te kijken

wat je ook kunt doen is hier zoeken op mijn blog naar Teken je Mee, er zullen heel veel berichten te vinden zijn, om te zien wat er allemaal getekend is in het verleden met elkaar.

Sonja Jacobi


Tina van Dijk


Annelies Spang



Mieke van den Bliek



Esther van Leeuwen




Riekie van de Berg





















1 opmerking:

  1. wow hoe mooi, door omstandigheden niet kunnen beginnen tot nu toe maar nu ga ik toch mijn stiften en papier uithalen.... wordt vervolgd :)

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.