woensdag 26 mei 2021

Vrijdenkers

 



Ze staan op,
de vrouwen en mannen
om dát wat de angst van anderen
wil vernietigen,
om dat te verdedigen,
met hun hele hart.
Met hun ziel en zaligheid.
Het lijkt alsof opgelegde wetten
gaan winnen, alsof de monden
en de harten gesnoerd gaan worden.
Maar sommige wetten zijn gemaakt
voor de angstigen,
om te belemmeren,
om te beperken,
om te reguleren.
Vrijdenkers en vrijvoelers behoeven
weinig wetten, zij begeven zich met
liefde tussen de lijnen van wat wel
en niet kan, en weten waar de
grenzen zijn, omdat ze hun hart
volgen en openstaan voor inzichten
van anderen en daarnaar willen
luisteren.
De tweedeling in ontstaan
geen weg meer terug, lijkt het.
Vanaf nu de angstigen
en de vrijdenkers.
Naast elkaar te leven zal
een uitdaging zijn.
Liefde en respect zal hét motto
worden om de komende tijd
ons 'samen-leven' in te gaan richten.
Wetend welke weg ik heb ingeslagen
zal ik zien wie er bij me blijft,
wie, net als ik, vrijdenkers zijn.
Ik zal me blijven richten op
een leven waar samen,
liefde, respect en vrijheid
bovenaan zal de lijst zal staan.
Het zullen bijzondere tijden worden,
waarin de tweedeling nog meer
zichtbaar zal zijn.
Mijn gebed zal blijven.....
samen komen we hier door.
Ik wens je een heerlijke dag,
Ada
tekening: hartjes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.