woensdag 3 juni 2020

Samen



Terwijl tegen middernacht de uil zijn roep liet horen, de wind helemaal stil was, de maan zijn stralen neer liet glijden op aarde, de hemel zich langzaam vulde met sterren, voelde ik me zo dankbaar.

Voor de veilige haven die ons huis is, het eten wat gegeten kan worden, de boeken die gelezen kunnen worden, samen kunnen genieten van deze stilte, met zijn tweeën de aardse zaken kunnen beredeneren (of juist niet)….dan is de 'boze' wereld even ver weg, de harde geluiden, de pijn, het verdriet, de onmacht.

Ik heb geleerd om niet ten diepste mee te gaan in de pijn die de Aarde met haar bewoners lijdt, ik voel het wel, maar neem het niet meer in mijn vezels op. Het leren is een lange weg geweest, heb geleerd dat het meegaan, de diepte van de pijn in, niet nodig is. Dat juist op een andere manier geholpen kan worden, door bewust te zijn, je hart te verbinden met boven en onder, met links en rechts, met mens en dier, met Moeder Aarde, met alle wezens die op en in haar leven.

Om de woorden uit spreken:
Ik ben Licht
Ik ben Liefde
Ik ben Vrede
dat daarmee de kern aangeraakt kan worden waarmee de wereld en de mensheid kan verzachten. Aangezet kan worden tot saamhorigheid met alles wat leeft, tot vrede, tot mede-menselijkheid.

Terwijl de uil zijn roep liet horen, moest ik aan dit alles denken, de 'boze' wereld was even ver weg, en kijkend naar de sterren en de maan, moest ik denken, wie kijkt er nog meer mee? Wie voelt nu ook de rust, de liefde die uitgestraald mag worden over de hele wereld? Samen?

Het was een heel korte nacht, om 6 uur was ik weer buiten, maar nu geen uil, maar honderden vogels, groot en klein die de wereld toejubelden…….een bundeling van prachtige en krachtige riedels zo aan het begin van de dag. Het mooiste concert wat je kan horen!

Zullen we daarom samen de krachten ook maar eens gaan bundelen, als menszijn, door woorden uit te spreken (of in gedachten mee te nemen) over Liefde, Licht en Vrede? En het ook in ons handelen laten zien?
Samen, met elkaar? Jij en ik?

Ik wens ons allemaal, met een elkaar, een prachtige, krachtige, vredevolle dag.
Ada

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.