dinsdag 16 juni 2020

Graancirkel 14 juni 2020 Wilthshire - Vier het Leven




Deze week, 14 juni 2020 'viel' er een prachtige graancirkel in Wilthshire, Engeland.

Na jaren de meest ingewikkelde vormen gezien te hebben in de graancirkels, worden ze de laatste 2 jaar wat eenvoudiger (in ieder geval voor mij om ze om te zetten naar een mandala).

Iedereen kan deze mandala mee-tekenen!
Jippie, dat is fijn, dat je kunt werken met de energie van NU.

Hier vind je de site waar veel over graancirkels te lezen valt.
Jaar in, jaar uit doen ze hier al er melding van.
Hier vind je wat de cirkel zóú kunnen betekenen.
Een hele lap tekst in het Engels, maar zeker de moeite waard om er notie van te nemen.


Wat mij gelijk bij het zien van deze cirkel opviel waren de kelken, de glazen.

Het leven vieren......en nee dat hoeft zeker niet met wijn of andere alcoholische dranken, maar het leven wat gevierd mag worden, we vergeten het, zeker in deze tijd, een beetje.
De eenvoud, van ......waar word ik blij van, wat doet er toe in het leven! 

Vergeet dat niet te koesteren. 
Juist in deze tijd leer je weer te waarderen wat je hebt, 
je geliefden, je thuis, je eigen basis.

Maar dit alles is mijn gevoel........misschien dat jouw gevoel weer totaal anders is, dat is het mooie! Dicht bij je eigen gevoel blijven, luisteren naar jezelf, wat er verteld wordt.


0-0-0-0-0-0-0


We gaan van start!
Ik teken op papier van 30x30






  • Zoek het midden op, en zet een aantal cirkels (cm. gerekend óp de liniaal)
  • cirkels van 2,2 - 2,6 - 2,9 - 3,5 - 8,5 - 8,8 - 9,5 - 9,8

  • deel dit in 24
  • en kijk goed naar de foto, hoe ik de kelkjes tekende
  • de rode kruisjes staat vanaf de middencirkel 1,75 cm getekend (tja wat is een mm)
  • kijk goed (kelkjes tekende ik uit de hand)






  • Wanneer je de 12 'kelkjes' getekend hebt, teken je aan de onderkant de stervorm, kijk goed op de foto hoe ik het deed.









  • overbodige lijnen weggegumd en de ster staat er nu helemaal in


En ja, dit is mijn manier van opzetten, uitwerken en uitleggen.
Mijn advies.....pak een vel papier en ga oefenen, ga hem eerst eens lekker opzetten, proberen, meten, gummen, kortom, het hoeft niet gelijk de 1e keer perfect.
Dat lukt alleen de Graancirkel makers......

Ik wens je een fijne tekentijd!
En vier het Leven.

Ada
(zit er een 'rare' fout in, laat je het dan even weten? soms kijk ik er ook wel eens overheen)













3 opmerkingen:

  1. Hallo Ada,
    Dank voor je uitleg, maar kloppen de cirkelafstanden wel?
    2,2 en 2,6 snap ik, maar dan 2,9? Dat is een kleinere afstand dan de eerste 2 cirkels, maar hij lijkt op je tekening groter. Ik denk dat het misschien niet uitmaakt? Ik ben nog een beginner, misschien heb ik het mis.
    Lieve groet,
    Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee volgens mij klopt het wel hoor! Het maakt ook niet echt uit, want het is soms millimeter werk, en het verschil zit soms gewoon in de dikte van je potlood! Fijn dat je reageerde, houd mij ook alert. Veel tekenplezier gewenst. Misschien zie ik het resultaat nog een keer, groet Ada

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb deze gemaakt en op FB geplaatst bij de Nederlandse Mandalavereniging. Heel fijn om te tekenen.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.