zondag 2 december 2018

Over mijn inspiratiebronnen, dit keer een Bessen-Elf


Soms vragen mensen aan me, waar haal je toch je inspiratie vandaan?
Kan ik heel kort over zijn, ik vind inspiratie werkelijk overal!


Kleuren, geuren, zinnen, woorden, belevenissen.....overal. Soms wordt mijn ziel zó geraakt dat ik er iets mee moet doen. Mijn zintuigen worden geprikkeld en ik zie gelijk de beelden voor me om er mee gaan werken. In mijn geval is dat meestal tekenen, vaak in de vorm van een mandala (omdat de indeling me ook wat structuur geeft). 

Zoals ik al eens eerder schreef achter al mijn mandala's zit altijd een eigen verhaal. Altijd omdat zijn ziel geraakt werd (haha ik heb al wat afgetekend, kun je nagaan hoe vaak mijn zieltje aangedaan is/was). Een uitzondering zijn de mandala's die ik uitwerk voor cursussen/workshops, omdat dat vaak vaststaande lijnen zijn, en ze vaak als voorbeeld dienen voor anderen.

Een tijdje geleden liet ik een filmpje op mijn facebook zien, over een klein meisje, zittend in een prachtig paarse jurk, en haar handjes in een enorme grote bak met blauwe bessen, ik noemde haar daar bessen-elf. Dat beeld van dat kleine koppie, met die handjes zo lekker de bessen helemaal fijn knijpen en daarna in haar mondje, zo stralend, och die kwam binnen.

Het idee was geboren, daar moest ik iets mee. Bij zulke ingevingen ga ik het liefst werken op tekenpapier van 50x50, zodat ik mezelf letterlijk en figuurlijk de ruimte te geven om zo'n tekening zichzelf te laten ontwikkelen. Om te laten komen wat wil komen.

Paars moest er in, en elfenvleugels...…..deze keer heb ik van een aantal stappen een paar foto's genomen, zodat jullie mijn tekenproces een beetje kunnen zien. 
Ze is nog lang niet af, de Bessen-Elf, die centraal zal gaan staan voor alle elfen die zorg dragen voor alle fruit-dragende struiken en bomen.

Wanneer ze af is, zal ik haar zeker een plekje op mijn blog gaan geven.








Een heerlijke zondag gewenst!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.