zondag 14 mei 2017

Voor alle kinderen zonder moeder...........





Even een tekenmoment zomaar op deze zondagmiddag……….Moederdag (voordat de kinderen 'binnenstormen').  Denkend aan mijn eigen moeder……..een moeder die je ieder kind op deze wereld toewenst, liefdevol, zorgzaam en vooral mijn vriendin. En ik weet dat er zoveel anderen aan hun moeder denken die overgegaan zijn, naar een andere dimensie, maar die nog zó in je hart wonen, en soms gewoon nog bij je dagelijkse leven horen, omdat je voelt dat ze aanwezig zijn.




Maar mijn hart gaat ook zó uit naar alle kinderen op deze wereld, die helemaal géén moeder hebben. Natuurlijk, ieder mens wordt uit een vrouw geboren, maar of het dan ook altijd een moeder genoemd kan worden? Kinderen die weggedaan zijn als oud vuil, verkracht zijn, verkocht zijn, vernederd zijn, verwaarloosd zijn door hun éigen moeder.

Wanneer je veel met mensen, in mijn geval, vrouwen, werkt, weet je dat in sommige gezinnen het helemaal niet fijn is. Waar soms de meest afgrijselijke dingen gebeuren, en waar de kinderen, nu volwassen, nog steeds op zoek zijn naar de vraag waarom? hield mijn moeder gewoon niet van me, niet een greintje liefde? Waar mensen die in een warm en liefdevol gezin opgroeien vaak helemaal geen weet van hebben………..dat, ja ook moeders, soms afgrijselijke monsters kunnen zijn.

Daarom voor iedereen met een liefdevolle moeder, koester haar gewoon. Niet overdreven, niet door de commercie gedreven, nee gewoon oprecht vanuit je hart…en nee het hoeft niet alle dagen, maar denk soms met een warm gevoel aan haar, laat eens weten dat je om haar geeft.....



En laten we proberen ‘de kinderen’ die opgegroeid zijn zonder moeder, een warm hart toedragen en laten we ze leren dat er wél zoveel liefdevolle moeders (en vaders) zijn…..laten we gewoon zorgen voor elkaar, ook voor de kinderen zonder moeder………



Ik wens iedereen een fijne zondag………

1 opmerking:

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.