woensdag 1 maart 2017

Zelf kaarten tekenen (een kleine workshop)






Oh herkennen jullie dat? Mooie plaatjes tegenkomen en er ‘iets’ mee willen doen. Zelf lees ik al jaren de Happinez, en wát een prachtige afbeeldingenkom je er in tegen. Ik bewaar ze dan ook trouw in een mooie houten kist, en regelmatig duik ik erin om te kijken of ik er inspiratie in kan vinden.



Zoals laatst……..ik wilde graag een paar mooie kaarten versturen. En op zoek bij een boekwinkel vond ik niets passends.  En terwijl daar een wereld aan kaarten staat en hangt, kan ik nét niet vinden wat ik zoek. Twijfelend sta ik er met een paar in mijn handen en denk nee, ze zijn het net niet. Ik ga ze zelf maken……………



Gelukkig ben ik niet alleen een trouwe verzamelaar van mooie tijdschriften……….ook van stukken tekenpapier die als rest ergens van overgebleven zijn. Weggooien, no way, alles gaat op een mooie stapel…….wie weet komt het van pas.
En daarom had ik de basis gewoon voorhanden........en kon direct aan de slag gaan.

Deze wil ik jullie graag als voorbeeld laten zien. Getekend en gemaakt op handgeschept papier, een mooie en zware kwaliteit (het is wel fijn als je kaart stevig is en blijft staan).....De kaart maakte ik voor een heel dierbare vriendin.......jarig......en op een heel bijzondere drempel in haar leven........


een prachtige flower of life uitgeknipt (van de kleinste afbeeldingen kun je echt de leukste dingen maken)
en in het midden geplakt....met een goede foto lijm


contouren gezet met een fineliner (ook hulpcirkels gezet)



de kleuren die ik gebruikte zijn háár kleuren....dat is het leuke van zelf maken


al kleurend ontstaan bij mij de vormen in gedachten en die werk ik uit.....




en dit was het eindresultaat......
en de tekst die ik erin schreef.....
dat is alleen voor mijn dierbare vriendin.....




deze plaatjes wachten geduldig.....
om in een mandala verwerkt te worden.......

Ik wens jullie een creatieve dag.......misschien gevuld met kaarten maken.....







2 opmerkingen:

  1. Zo eenvoudig, maar zo mooi en speciaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja Ingrid en in ieder geval kun je het net zo persoonlijk maken als je zelf wilt.........

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.