woensdag 11 september 2024

Verandering

 



Verandering.

Het was al tijden
en tijden te voelen
in mij.
Het zou anders
worden,
maar menseigen.....
toch 'vasthouden' aan
wat ooit was,
wat met zoveel
liefde gedaan werd.
Stap voor stap ging
ik richting 'anders'.
Totdat de afgelopen dagen
de knoop écht
doorgehakt werd.
Een grote knoop
kan ik wel zeggen.
Na jaren, jaren
en jaren
te hebben getekend
voor anderen,
de honderden altaartjes,
de talloze zachte
herinneringskaarten,
de logo's
de geboortemandala's
heb ik een beslissing
genomen.
Misschien tot verdriet van
anderen, maar mijn besluit
is dat ik niet meer in
'opdracht' teken,
niet meer op aanvraag.
Mijn eigen creativiteit
leed eronder,
want wat in mijn binnenste
zat, kwam niet meer
tot zijn recht, en
dat voelde na al die
jaren als 'niet fijn'.
Terwijl ik tot de laatste
potloodstreek alles met
liefde heb gemaakt,
vanuit het diepst
van mijn wezen
komt er een eind aan.
Want mijn eigen wensen,
tekeningen willen sprankelen
willen de verhalen gaan vertellen
over de wereld die komt,
én de wereld die er al is,
over de Natuurwezens
over de Elfen, de Engelen,
de Nimfen, de trollen
en nog zoveel meer........
Misschien komen ze
wel op altaartjes,
of kaarten of
in een boekje,
of........
de weg ligt open.
Dus ja, het bruist
aan ideeën in mezelf
het wil eruit,
zeker nu met de kortere
dagen, met haardvuur
en kaarsen, en stilte.
Kortom, de potloden worden
weer geslepen
en ik laat ze stromen
met datgene wat wil komen.
En dat zal heel
veel zijn.
Wacht maar af.

mandala: "Herfst"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.