woensdag 22 februari 2023

Het is zó verleidelijk

 


Want het is zó,
zó ontzettend verleidelijk!
Om nu in de tuin flink
aan de slag te gaan.
Maar ik weet, nee,
juist nu moet je nog zo voorzichtig
te werk gaan.
Wat een feest zojuist in de (moes)tuin.
Daar kwamen ze, één voor één
lieveheersbeestjes omhoog kruipend
ik heb ze welkom geheten,
de kraanvogels die overvlogen
zelfs de kippen keken verbaasd
de duiven, de merels, de mezen
och ik moest soms bukken,
want hé ineens staat daar een mens!
Dát waren ze alweer een tijdje niet gewend.
Paardenbloemen zijn er alweer,
de madeliefjes zijn ook volop aanwezig,
ik hoorde al wat gezoem.....
Ik heb de salie wat ingekort,
(oh die verrukkelijke geur)
de oude takjes van de munt weggehaald,
heel voorzichtig wat oude blaadjes
van de aardbei weggehaald.
De knoflook die ik 10-10 op 10
cm pootte staat er prima bij,
oh ik zag al wat jonge sla.
De lampionplant-stokjes
weggehaald, met nog al die
prachtige oranje besjes in de
vergane bloem.
De Maggiplant ontdaan van oud
look, en die laat zijn rode
kopjes ook alweer zien.
Heel voorzichtig ging ik te
werk, want ja, volgende week
vriest het misschien wel weer diep.
En nee ik maakte geen foto's
niks geen telefoon mee,
lekker los van alles
even geen wifi
geen afleiding.
Dát is voor mij ontspanning.
Dit was dus het voorproefje,
gelukkig worden de dagen
snel langer nu, kan ik van de
vroege morgen tot de late
avond naar buiten, de tuin in.
En er is nog genoeg te doen.
Ik wens je een heerlijke avond
Ada

tekening: Salie-Anne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.