vrijdag 3 februari 2023

Druppelsgewijs

 



Ik mag deze dagen
een grote les gaan leren.
Nu druppelsgewijs
waarheden naar
buiten komen,
leugens ontmaskerd
worden, steeds
meer mensen gaan
zien hoe we
(ik zeg het netjes)
voor de gek
zijn gehouden.
Nu mag ik in deze dagen
een grote les gaan leren.
Want nu moet ik
gaan laveren
tussen verzachting
vergeving
begrip tonen,
terwijl ik wél
heel boos ben
wél nare gevoelens
heb over wat de
mensheid is aangedaan
en nog steeds wordt
aangedaan.
Ik zal de boosheid
en nare gevoelens
een plek moeten geven
maar wanneer ik weer
de berichten hoor
over het plotseling
overgaan van mensen,
de ernstige ziektes die
zomaar vanuit het niets
de kop opsteken,
mensen die zomaar ineens
'niet goed' worden.
Ja, dan vallen er hier
soms hele harde
woorden naar degenen
die het allemaal wisten.
Om daarna tóch weer
de verzachting op te
zoeken, omdat
we allemaal onze
weg hebben gekozen.
Die zullen we moeten
uitlopen, met soms
hele bijzondere gevolgen.
Dus ja, in deze dagen
terwijl er steeds meer
openbaar wordt,
mag ik een grote levensles
leren, hoe ik dat zal doen?
Ik denk met vallen
en opstaan.
Zo zijn we tenslotte
allemaal groot geworden.
Met vallen en
opstaan.
Ik wens je een heerlijke dag
Ada

tekening: "Druppels"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.