woensdag 31 mei 2023

Wanneer

 




Wanneer hardheid
tegenover zachtheid komt,
wanneer geschreeuw
overstemt wordt door koesterend spreken,
wanneer krokodillentranen
tegenover ontroeringstranen komen.
Wanneer hardheid
tegenover compassie komt,
wanneer bitterheid
tegenover vergevingsgezindheid komt,
wanneer wanhoop
tegenover hoopvol komt,
wanneer gezag
tegenover gezond verstand komt,
wanneer oorlogsvoering
tegenover Vrede komt.....
Weet dat Liefde en Compassie
altijd zullen winnen,
op welke manier dan ook.
We dragen alle gevoelens
in ons, niemand is heilig,
maar het gezonde verstand
en het diepe vanuit het hart voelen
kan wel de boventoon voeren
en zachtheid brengen.
Voor de ander, voor jezelf.
Omdat niemand beter is
dan een ander,
we maken allemaal onze fouten
laten we elkaar daar niet op
afrekenen.
We hebben als mensheid
intussen genoeg tolgeld betaald,
om de oversteek te maken,
naar een andere wereld
waar we ons zuivere menszijn
mogen laten zien.
Niemand is beter of meer
dan een ander.......
Voor het slapengaan
in de avond, zing ik vaak
het H'oponopono
een poosje
in mijn gedachten:
'Het spijt me,
vergeef me,
ik houd van je
dank je wel'
Mijn houvast in deze soms
onthutsende dagen....
waar iedereen fouten maakt
niemand zijn handen
in onschuld wast,
maar waar iedereen recht
op vergeving heeft.
Ik wens je een dag vol wonderen
Ada

deze tekst schreef en plaatste ik al eerder

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.