zondag 5 juni 2022

Onze Kracht




Mijn kracht,
jouw kracht,
onze kracht
zoekend naar de zin van het leven
kwam ik in mijn diepere gevoelens
mijn pijn, mijn verdriet,
mijn leed tegen,
maar óók mijn vreugde.
Kan ik leren van wat mijn lijf,
mijn gevoel
me te vertellen heeft,
geef ik mezelf die ruimte?
Of verstop ik me weer
achter mijn masker
wat bescherming geeft en
verhult wie ik eigenlijk ben.
Ik zoek,
en ik ontdek dat Leven anders kan
het juk wat ik te lang tors
kan ik neerleggen,
op ieder moment
ik hoef er niet onder gebukt te gaan.
Los van dat gewicht kan ik zien
hoe veel vrijer ik mij kan gaan bewegen
opnieuw, zonder oordeel,
onderzoek ik mijn mogelijkheden
ik word opener en voel me warmer, behaaglijker.
Vanuit de diepte omhoog,
om daar gekomen
te beseffen, ik had dit alles nodig om te groeien
te groeien tot een meer ‘heel’ mens.
Een mens die verantwoordelijk wil zijn.
Verantwoordelijk voor wat ik aan ga
verantwoordelijk voor mijn welbevinden
verantwoordelijk, naar anderen toe,
genietend van de kracht die in mij is ontstaan.
Kracht die mensen in zichzelf ervaren,
wanneer ze durven te leven
durven te delen,
wat voorheen niet mogelijk leek,
daar ontstaat Liefde voor het leven
en wordt eenzaamheid langzaam doorbroken.
Ik wens je een mooie 1e Pinksterdag
Ada

schrijver tekst: onbekend
mandala: "Kracht"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.