zaterdag 23 oktober 2021

Menslief ik zie je......

 



Menslief, ik zie je,
ik zie je echt.
Ik zie je getaande huid,
omdat je werkte in weer en wind.
Ik zie je holle ogen
omdat je het verdriet soms niet verbergen kunt.
Ik zie je gebogen schouders
omdat je de wereldlast probeert te dragen.
Ik zie je gerimpelde huid
omdat je te jong te veel lasten te sjouwen kreeg.
Ik zie je afwezige blik
omdat je gedachten bij iets of iemand anders zijn.
Ik zie je norse kijken
omdat je de hele wereld de schuld geeft.
Ik zie je wantrouwende kijken
omdat je niets en niemand lijkt te vertrouwen.
Menslief weet dat ik je écht zie.
Daarom geef ik je mijn glimlach,
ik zet een regenboog van mijn hart naar het jouwe,
ik laat mijn ogen een sprankel sturen naar jouw paar.
Probeer het maar,
neem het maar in ontvangst,
want weet je, je bent niet alleen
in je verdriet, je wantrouwen, je angst,
je harde werken…..
ieder mens die hier op aarde leeft,
kent hetzelfde gevoel,
soms wat korter, soms wat minder intens,
maar we kennen het allemaal.
Daarom neem het gerust met liefde in ontvangst,
het maakt het misschien iets dragelijker,
en de volgende keer, als ik het even niet meer weet,
krijg ik dan misschien een ogensprankeling
terug van jou?
Samen maken we de wereld een beetje mooier.
Ik wens je een heerlijke zaterdagavond
Ada
mandala: "Hersenspinsel"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.