zaterdag 12 mei 2018

You were an Angel in the shape of my mum......



Ach terwijl de seringen geuren in de tuin, moet ik denken aan Moederdagen van heel lang geleden. Toen het nog helemaal niet gewoon was om geschenken te geven, althans niet in ons gezin. Met Moederdag werd er een boeket seringen geplukt (blijkbaar bloeiden die toen ook écht op deze dag), door mijn vader......een stukje papier eromheen (een oud stuk hoor, we deden toen ook al aan her-gebruik), en dat mocht ik geven aan mijn moeder. Ik herinner me nog de heerlijk zoete geur, tja en wanneer nu de seringen geuren, nou dan weten jullie wel waar mijn herinneringen naar terug gaan.

En nu, in deze tijd, wanneer Ed Sheeran zijn liedje Supermarket Flowers zingt, of het nu Moederdag is of niet, springen de tranen in mijn ogen. Want al heel lang geleden ging mijn moeder over naar de andere zijde, en ja, ik geloof écht dat ze daar als Engel aanwezig is, zorgend voor alles en iedereen, net zoals in het leven hier. En nee denk zeker niet dat ik moet huilen als ik aan mijn moeder denk. Een geweldig mens, die me zoveel liefde heeft gegeven, me zoveel leerde op creatief gebied, het Engelengeduld had om mij van alles te leren.

Ik ben juist heel blij dat ik haar kind mocht zijn......en blij dat ze nog steeds af en toe 'om het hoekje komt kijken'. Op de momenten tussen slapen en waken in, krijg ik soms een hele dikke zoen van haar (zo'n echte smakkerd en ha ik herken haar geur zelfs), of voel ik even dat ze langs mijn wang strijkt. Hoe mooi is dat toch. Dat de sluier tussen hier en daar zo dun kan zijn.


Ik hoop zó dat alle mensen wiens moeder overging naar een andere dimensie, ze nog steeds kunnen voelen, hun aanwezigheid op kunnen merken, het liefdevolle kunnen voelen.
En nu er Moederdag gevierd gaat worden, wens ik jullie heel mooie herinneringen toe, misschien ook wel met seringen........


"Supermarket Flowers"
I took the supermarket flowers from the windowsill
I threw the day-old tea from the cup
Packed up the photo album Matthew had made
Memories of a life that's been loved

Took the "Get Well Soon" cards and stuffed animals
Poured the old ginger beer down the sink
Dad always told me, "Don't you cry when you're down."
But, mum, there's a tear every time that I blink

Oh, I'm in pieces. It's tearing me up but I know
A heart that's broke is a heart that's been loved

So, I'll sing Hallelujah,
You were an angel in the shape of my mum
When I fell down you'd be there holding me up
Spread your wings as you go
And when God takes you back
He'll say, "Hallelujah, you're home."

I fluffed the pillows, made the beds, stacked the chairs up
Folded your nightgowns neatly in a case
John said he'd drive, then put his hand on my cheek
And wiped a tear from the side of my face

And I hope that I see the world as you did 'cause I know
A life with love is a life that's been lived

So, I'll sing Hallelujah,
You were an angel in the shape of my mum
When I fell down you'd be there holding me up
Spread your wings as you go, when God takes you back
He'll say, "Hallelujah, you're home."

Hallelujah,
You were an angel in the shape of my mum
You got to see the person I have become
Spread your wings and I know
That when God took you back, he said,

"Hallelujah, you're home."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.