maandag 21 augustus 2017

Ode aan de Zon.........




Vandaag, 21 augustus 2017, is een dag waar al heel lang over geschreven werd! De zonsverduistering…..die in geheel Amerika te zien zal zijn…….en waarvan lang geleden al gemeld werd dat de impact van dit gebeuren groot zal zijn. Niet alleen de zon die verduisterd zal worden door de maan, maar ook de standen van de sterren……alles bij elkaar zal het een groots gebeuren zijn, mét gevolgen, en het gebeurt niet voor niets juist in deze tijd.

Ik vond een werkelijke prachtig, heel uitgebreid artikel van Manuele van der Knaap………als je dat leest…zal je begrijpen wát er echt gaande is………in deze bijzondere tijd. Hier vind je het artikel.







Zelf hebben Piet en ik jaren geleden een zonsverduistering meegemaakt, we waren die dag in de stad Kopenhagen. Het was zo vreemd……midden in stad zaten de mensen op de pleinen met brilletjes op…..het werd heel stil……en donker…….heel kort, maar het was zo’n vreemde gewaarwording. En toen het weer lichter werd, ach de vogels zongen de longen uit hun lijfjes……..ook zij waren van slag……tja wat wij als zo vanzelfsprekend ervaren, zonsopgang en zonsondergang….wat zo helemaal past in ons leefritme, wordt op zo’n moment zo verstoord….





De Zon…….toen ik de diverse artikelen las, naar aanleiding van deze komende zonsverduistering………realiseerde ik me, dat ik door de jaren ook veel zonnen (of zonnestralen) in mandala’s heb getekend………zelfs recent nog een paar. Vandaag heb ik die allemaal nog eens op een rijtje gezet, ter ere van onze Zon. En misschien ook om jullie te inspireren om juist vandaag eens een zon op papier te zetten….om lekker te kleuren en te tekenen….

En het is zo grappig wanneer ik in mijn eigen 'archiefje' bezig ben kom ik ook weer tekeningen tegen die ik vergeten was......










ik wens jullie een heerlijke ZONNEdag



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.