vrijdag 25 november 2022

Grens

 


Grenzeloos,
onbegrensd zijn,
grenzen aangeven,
grensoverschrijdend,
grenzen trekken
of juist grenzen overstappen.
Het woord grens
kom ik de laatste dagen
op allerlei manieren tegen,
het wordt op alle mogelijke
manieren ingezet
en uitgelegd.
Want aan de ene kant willen
we grenzeloos zijn,
vrijheid voelen,
vrijheid beleven,
en aan de andere kant
zal daar ook een eigen
grens voor bewaakt
moeten worden.
En wat is eigenlijk
grensoverschrijdend?
Waar trek je een grens
hoever ga je
hoever laat je het komen.
Meestal kom je erachter
als je grens overschreden is
als het al is gebeurd.
En je er écht last van hebt.
Zomaar een woord
'grens'
wat deze dagen
zoveel voorbijkomt.
Ook in mijn eigen
leven, mijn lijf
laat het me echt wel weten.
Ik mag oefenen,
met mijn grens aangeven
en jij?
waar ligt jouw grens?

Ik wens je een heerlijke dag
Ada


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.