zondag 4 juni 2023

Soms sluit ik me af van de wereld

 



Soms,
soms sluit ik me af van de wereld,
ben ik er even niet,
is het gewoon teveel
wat ik voel, 
wat ik zie, 
wat ik ervaar.

Dan zoek ik rust in onze tuin,
klets met de kippen, de bijen,
spreek een plantje soms moed in,
praat met het 'onzichtbare'
zing mijn mantra's
vind ontspanning in mijn creativiteit,
ben ik gewoon stil.

Te groot, 
te veel, 
te lelijk,
maar tegelijkertijd ook zo mooi.
De wereld laat zich nu van
alle kanten ongenaakbaar zien.
Mijn hart valt soms 
in een peilloze diepte,
om met een reuzenvaart 
omhoog te springen.

Ik heb mijn tijdlijn gekozen, 
lang geleden al, 
zonder het bewust te weten.
Rust, eerlijkheid, zuiverheid,
'woordvoerder' zijn van het onzichtbare
dat is mijn weg die ik ga.
Om te proberen de wereld 
wat mooier te maken.

Maar ik hoor ook bij 
mijn mensen-groep
die me zo lief en dierbaar zijn,
waar ik mezelf kan zijn,
waar ik voor door het vuur ga.

En toch sluit ik me soms 
even helemaal af
om mijn rust te vinden,
om op te laden, om proberen te
bevatten wat er gaande is.

Om ook weer in volle vaart tevoorschijn
te komen, me weer te laten zien,
aan de wereld, om weer bij te dragen
aan het nieuwe wat onderweg is,
om te gaan omarmen wat komt,
maar eerst te ondersteunen van
wat nu nog hulp en inzicht nodig heeft.

Voor jullie allemaal een warme omhelzing
omdat we soms niet meer even weten
hoe nu verder.....
maar de nieuwe wereld gloort!

Ada

mandala: "ze vraagt het aan de Slak"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.