maandag 13 december 2021

Home is where the heart is

 



Vertoeven in de stille wereld
blij zijn met wat er wél is,
de rust, de kalmte
de eenvoud,
de lieflijkheid.
Juist in deze decembermaand
die voorgaande jaren gevuld
was met 'hollen en vliegen'
is er nu de welkome weldaad
van stilte.
Soms hunkerend naar ons
plekje in ons 2e thuisland in
het Hoge Noorden
waar we niet naar toe kunnen
vanwege.......
maar juist door de stilte die
er is, zoekt mijn hart de
weg naar het witte huis is
het diepe bos,
ik adem de geur van de bomen in
wandel in gedachten door
het huis, en vertel zacht
we komen weer,
als de wereld
anders is,
we komen weer.
Dan is er vrede omdat de
wetenschap er is,
het gaat anders
worden, de wereld is al aan
het kantelen.....
tranen soms over wat er even
niet is,
maar diepe dankbaarheid
voor wat er wél is
en we zijn met zovelen.
Omdat we allemaal in deze
tijd iets zijn kwijtgeraakt
of iets niet kunnen,
maar ook omdat we allemaal
iets teruggevonden hebben
in de vorm van dankbaarheid
en eenvoud.
Zo loop ik soms in Twente
door ons huis en soms ben
ik even in Sverige, waar mijn
eigenlijke kern zo diep
verankert is.
Home is where the heart is......
en ik wens jou sterkte met
datgene wat bij jou tranen brengt
omdat we samen het verdriet dragen...
Ada

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.