zondag 20 juni 2021

Zaadjesplanter

 




De verbindingen zijn gemaakt.
Soms onzichtbaar maar wel voelbaar.
De weg naar elkaar is gevonden,
maar 'de wereld' ziet het niet.
Afgelopen week trof ik 2 mensen
op totaal diverse momenten,
die me vertelden: "Ada ik lees
je berichten hoor, allemaal".
Ja ik weet, dat veel gelezen wordt
en dat velen geen reactie geven,
om wat voor redenen dan ook.
Dat is helemaal ok!
In dit leven ben ik aangesteld
als "zaadjesplanter".
Niet om mensen over te halen
voor het één of ander,
maar wel om te proberen mensen
bewust te maken van zoveel
dingen die spelen, achter de
schermen, soms zó onzichtbaar, maar
zó verraderlijk.
Het gaat mij niet om het aantal
duimpjes, of likes die ik krijg,
nee, ik hoop vanuit het diepst
van mijn hart, dat mensen na gaan
denken, in gaan voelen, over
de toestand waar we ons als
mensheid in bevinden.
Als 'zaadjesplanter' is het soms
tegen de storm in lopen,
tegen de stroom in roeien,
ik ben er mijn hele leven van
bewust, altijd de 'rare', de 'vreemde'
och ik weet niet beter.
Ook nu in deze tijd, maar gelukkig
gaan toch steeds meer mensen zien
en voelen wat er aan de hand is.
En wanneer je dan iemand treft, die
tegen je zegt:

"Ada als de 'klap' komt
weten we elkaar te vinden hoor".

Dan raakt me dat, dat ontroert me.
Meer is er niet meer nodig voor verbinding,
elkaar weten te vinden, ongeacht wat er
gebeurt.
Lieve jij (ik weet dat je dit leest)
die ik gister even sprak, dank
je wel voor je woorden, het sterkte mij
om tóch door te gaan met schrijven,
met het melden van dingen die niet in de
haak zijn.
Ik wens jullie een heerlijke dag!
Ada
mandala: "Zaadjes planten"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.