donderdag 3 juni 2021

Pardoes

 



Pardoes, het lijkt ineens
alsof uit het niets
beaamd wordt wat al tijden
verteld wordt.
Waar al tijden over geschreven
wordt.
De puzzelstukken gaan vallen.
De kinderen die ten onrechte zoveel
leed en schade opliepen door te
dreigen......denk aan opa en oma, anders
worden ze ziek, of nog erger.
Een Duitse krant die zelf verontschuldigen
aanbood, aan de kinderen daar.
Het boek van Fa#ci wat ineens niet
meer door sommige winkeliers op de
markt wordt uitgegeven, de reden,
omdat er in Amerika zoveel ophef is
ontstaan over zijn beleid.
Vliegtuigmaatschappijen die zich beraden,
met elkaar, of mensen met een c#spuit wel
in mogen stappen. En die de
verantwoordelijkheid niet willen dragen
van eventuele schade die mensen oplopen
door stoffen in hun lichaam die kwalijk kunnen
zijn.
Over bloeddonaties zijn ook al discussies,
wereldwijd zijn organisaties zich aan het beraden.
Medicijnen die wél werken, mogen toch op
de markt komen.
Spuiten die dan weer wél en dan weer
niet gegeven mogen worden.
Mensen die ineens zelf mogen kiezen,
beleid? Nee, het water komt te hoog
voor sommigen.
Pardoes, zomaar ineens, lijkt het,
komen deze berichten naar buiten.
En dan nog maar niet te spreken over
de kwalijke gevolgen die zichtbaar worden
het ontzielde wat bij sommigen gebeurt.
Ineens is het er, en er komt nog veel meer.
Ik houd mijn hart vast voor wat komen gaat.
Ik bid iedere avond voor het slapen gaan
mijn gebed, in de hoop dat veel mensen,
die het 'voor een ander' deden,
niet de schade zullen oplopen waar ook
wereldwijd al over geschreven wordt.
Nog steeds met het respect naar de ander
voor de keuze die gemaakt is of gaat worden,
maar alsjeblieft lees je in, zoek en kijk....
er is zoveel bekend, er is al zoveel zichtbaar.
Over beleid wat niet goed uit gaat pakken
voor de mensen.
Ik geef jullie allemaal een warme, liefdevolle groet
Ada

tekening: Mijn Gids (degene die mijn voelsprieten aanzet)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.