dinsdag 30 maart 2021

Friemelbeestjes.....

 



Héée’, pssst……
kom nou….
laat je maar vallen,
loop nou toch niet weg….
je mag weer naar buiten,
kom nou......
Ons huis is blijkbaar een heerlijke plek
voor kleine friemelbeestjes,
torretjes, spinnen (klein, maar ook van die grote)
vliegjes, muggen, regelmatig kom ik ze tegen.
Soms overigens wel met grote afschuw
want van die joekels van spinnen
daar slik ik van, en gaan mijn haren
overeind staan, maar ja, het is ook
een levend wezen.
Naast ons huis staat een heel grote
conifeer, die in het geval van ontdekking
dienst doet als eerste opvangplaats.
Ik vang de beestjes voorzichtig,
probeer ze geen pijn te doen,
geen pootjes te breken,
en zet ze voorzichtig in die
grote conifeer naar het huis.
Vaak zitten ze even stil ter
oriëntatie om vervolgens een
vlucht naar de vrijheid te nemen.
Zo, als afscheid zeg ik altijd,
goede reis, en zeg tegen je vriendjes
dat ik ze liever niet in huis tegenkom
(blijkbaar wordt er slecht geluisterd).
Respect voor alles wat leeft,
ik houd het vast, ik blijf de friemelbeestjes buiten
zetten, in de hoop dat ze goed leven
tegemoet gaan (ach ze hadden gewoon
effe de verkeerde afslag richting
heeft genomen.
En een huisjesslak midden op de
weg, pak ik op en zet in even
aan de overkant neer.....
In de hoop dat wij als mensen dit
meer zouden moeten doen, met alles
wat om ons heen leeft, dieren en mensen
leven en laten leven.
Toen ik vanmorgen een man zag
stoppen met zijn auto, die een merel
oppakte, die blijkbaar tegen een auto
was gevlogen, en die hij voorzichtig in
de berm zetten, toen had ik weer een
groot vertrouwen in de mensen,
want zie je er zijn er wel meer
zoals ik, van die gekkies die spinnen
buitenzetten, en soms een vogel wat
reiki geeft.
Laten we met elkaar
liefdevol omgaan met
alles wat leeft.
Ik wens je een heerlijke dag
Ada

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.