zondag 19 mei 2019

Pluizenbol-elf




Heb je me al ontdekt?
In je tuin of zomaar langs de weg?
Ik, de Pluizenbol-elf, wandel daar langs de paardenbloemen.
En wacht net zo lang tot het wonder zal ontstaan.

Dat de bloem verandert is in tientallen pluisjes
En ik mag dan mijn levenstaak gaan vervullen.

Ik blaas en blaas...….en blaas nóg een keer!
en kijk daar is de lucht vol nieuw leven.

Zwevend op eigen kracht, soms meegenomen door een vogel
op zoek naar een groeizame plaats.
Dus als je ze ziet...…..de pluizenbollen.....
weet dan dat ik ook héél dichtbij ben.

Dat ik zorg zal dragen dat vlinders, 
bijen en ook mensenkinderen
kunnen blijven genieten van de gele bloemenpracht
van de paardenbloemen.






1 opmerking:

  1. Hier in het park is het ook één en al pluis!
    Vroeger als kind gingen we blazen, en het aantal zaadjes dat er bleef staan voorspelde dan hoeveel kinderen je kreeg :-)
    Geloof niet dat het helemaal uitkwam....
    Maar nu is alles weer geel van de boterbloemen, ook zo prachtig.
    Mooi mandala trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.