dinsdag 21 mei 2019

Drunvalo Melchezidek 'aan het woord"








Vorige week, tijdens één van de tekenlessen heb ik verteld over o.a. Heilige Geometrie.
Erover vertellen, dat is één ding, maar het zelf ervaren, dát is het grote wonder.

Tijdens zulke momenten vertel ik over de prachtige woorden die Drunvalo Melchezidek hier over schreef. Ze raken mij tot in het diepste van mijn kern.

En waarom ontroeren de woorden van Drunvalo Melchezidek mij zo?
Blijkbaar wordt er diep in mijn kern iets aangeraakt………over de geometrie……….waar ik zo heerlijk mee kan werken, strakke lijnen en ritme, en toch……..vind ik juist daarin mijn creatieve vrijheid, omdat ik die ruimte kán en mag nemen op papier, om te spelen met die geometrische vormen. Dat ik kan en mag creëren, dat het blijkbaar volledig resoneert met mijn zijn. Dat dingen die in je leven spelen, zo écht in beweging gezet kunnen worden. Zo wonderlijk dat die gevoelens dan zó diep in je zijn verborgen kunnen liggen.





“Als je besluit om het onderwerp Heilige Geometrie meer te gaan bestuderen wil ik je het volgende zeggen:

Als je in een zaal zit en naar de Heilige Geometrische vormen kijkt óf erover leest in een of ander boek, ontvang je de informatie op een passieve manier en neem je slechts een kleine hoeveelheid van de informatie uit deze tekeningen in je op. Als je er evenwel voor zou gaan zitten en ze zelf zou tekenen, ze daadwerkelijk zou construeren, zou er iets met je gebeuren, iets dat veel verder gaat dan wat er gebeurt als je er alleen maar naar kijkt. Iedereen die dit ooit gedaan heeft, zal dit beamen.

Als je er wérkelijk voor zou gaan zitten en de dingen op een rij zou zetten en de lijnen echt zou trekken, schijnt er iets te gebeuren dat veel weg heeft van een openbaring. Je trekt een cirkel en je begint het te begrijpen. Er gebeurt iets van binnen. Je begint op een heel, heel diep niveau te begrijpen waarom de dingen gedaan worden zoals ze gedaan worden. Volgens mij is er niets dat zit zelf construeren van deze tekeningen kan vervangen”



Drunvalo Melchizedek
Uit zijn boek “De Heilige Geometrie van de Schepping”, deel 1


en wat hangt er bij onze voordeur? 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.