maandag 14 oktober 2024

Nestdrang....in stille afwachting

 



Nestdrang!
De woorden raakten me tot in de kern deze week.
Ik deelde een filmpje waarin iemand beschreef dat
dit hetgeen is wat velen van ons voelen.
Nestdrang.
Het huis moet spic en span, alles moet opgeruimd
worden, de kasten goed indelen, zodat je alles, zelfs
in het pikkedonker kan pakken. Zelf brood leren bakken,
groentes, aardappels in de opslag. Datgene wat nú gedaan
kan worden gedaan, móét ook nu gebeuren.
Geen tijd te verliezen.
Nestdrang.
Je bed heerlijk opschudden, de kamer lekker luchten,
de was zoveel mogelijk wegwerken, eten maken voor
wat extra mensen, die zo aan kunnen schuiven,
rust nemen, ontspannen als het teveel wordt, heel veel
lezen, genieten van de natuur om je heen. De mensen
benaderen die je liefhebt, fijne gesprekken.
Omdat het ‘spannend’ is wat komt.
Wat zal er gebeuren,
hoe zal het voelen,
en wat als ‘het’ er eenmaal is……
Want je wéét dat het komt,
maar er is zoveel onzekerheid
over hoe, waar, wanneer en wat.
Daarom voelen denk ik veel mensen
de drang om hun ‘nestje’ op orde
te hebben, omdat áls de tijd daar is
ze er klaar voor zijn.
Hun aandacht alleen maar nodig zullen
hebben voor het nieuwe.

Nestdrang,
ik voel het tot in mijn diepste kern,
en zoek de warmte, de behaaglijkheid,
kaarsen, dekentjes op de bank,
verwachtingsvol en liefdevol.
Tot rust komen,
in afwachting van…….

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.