zondag 2 juni 2024

Over een kristal en een tuinkabouter



 


Dribbel,
dribbel,
dribbel.....
kleine kaboutervoetjes
dribbelen door onze tuin.
Rood mutsje, geel shirt
afzakbroekje,
daar holt onze 'eigen'
tuinkabouter
mét een kristal
de Maligano Jaspis.
Vorig jaar had hij hem meegenomen
naar zijn eigen huisje
want ja, de steen was toch ook voor
de Natuurwezens?
Maar afgelopen maand heeft de
tuinkabouter de steen terug
gelegd, weliswaar op een ietwat
andere plek, maar ok,
hij was weer terug.
Blijkbaar hadden alle Natuurwezens
hier in de tuin besloten
(na goed overleg)
dat het tijd werd om terug
te geven.
Omdat de tuinvrouw maar
bleef zoeken.......
Intussen is de kabouter
vereeuwigd op papier met potlood
en heeft een plekje hier in de kamer.
Blij met mijn steen en blij in
de wetenschap dat de Natuurwezens
hier ook echt leven in de tuin.
Kortom toen ik vanmorgen nog even
door de tuin liep, tja.....
je gelooft het gewoon niet
lag er een aardappeltje
(blijkbaar van vorig jaar)
helemaal gaaf en mooi rond,
nou, ik ben iedere dag in de tuin
dus dan had ik m echt wel eerder
opgemerkt, maar goed,
ik denk dat de Natuurwezens ook
in overleg besloten dat deze
aardappel ook terug moest.
Lieve mensen,
kijk goed om je heen
en luister
want ze leven overal
de Natuurwezens.
En ze geven zoveel boodschappen.
Aan ons de prachtige taak
om te luisteren!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.