zaterdag 7 oktober 2023

Dankbaarheid en Vergeving

 


   



Dankbaarheid en Vergeving

Twee woorden die gisteren
tijdens een telefoongesprek
herhaaldelijk werden uitgesproken.
Ze belde mij op, gisteravond,
we 'kennen' elkaar niet eens persoonlijk,
en dan toch ineens, ontstaat het prachtige
gesprek, zomaar, voor ons beiden door
het uitspreken van woorden die
blijkbaar voor ons beiden zó belangrijk
zijn in het Leven, een leidraad.
Het houdt me bezig, een 'vreemde' die
de moeite neemt om haar vraag
per telefoon te stellen, en die
voor mij een prachtige reminder in mijn
hart neerlegt, juist met deze twee woorden
Dankbaarheid en Vergeving.
Iets waar ik juist nu, op dit moment in
mijn leven zó mee bezig ben.
En dan vraag ik me ook af, we kennen
elkaar niet persoonlijk, maar hoe is het
dan mogelijk dat 2 mensen elkaar zo vinden
in woorden, die van hart tot hart uitgesproken
worden, hoe wonderlijk toch, en altijd
op het juiste moment.
Ik noem zulke mensen "Engelen op mijn Pad"
dus dank je wel, lieve vrouw, dat je mij
belde, en weer even de prachtige reminder
in mijn hart plaatste.
Ik kan er weer even mee vooruit, ook
omdat ik weer weet dat er zoveel gelijk-voelenden
zijn, en ze komen zomaar op je weg.
Ik wens je een heerlijke dag
met misschien ook wel met Engelen op je pad.
Ada
mandala's: "Vergeving" (groen) en "Dankbaarheid"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.