zondag 29 oktober 2023

Kortsluiting

 



Minimaal 2 keer per jaar
krijgt mijn brein totale kortsluiting.
Wanneer er verteld wordt
dat de tijd 'verzet' moet worden.

Ja ook bij ons in huis de
klok ook voor- of achteruit,
Want we leven met andere mensen
hebben afspraken op een bepaalde
tijd, dus ja, handig om het wel te doen.

Maar het voelt zo niet fijn!
Ooit is het bedacht om energie
te besparen, nou die moeite
is totaal voor niets geweest.

Let maar eens op, zoveel mensen
voelen zich 'in de war'......
ineens is het vanavond veel
eerder donker.....
nee natuurlijk niet, 
dát komt omdat er zo'n raar idee
ooit is geweest om de tijd
'te verzetten'.

Soms denk ik echt dat ik niet
in deze tijd pas, gewoon leven met
het natuurlijke ritme, net als
de dieren én zoals onze voorouders.
Onze kippen storen zich niet
aan een klok, ze komen gezellig
naar buiten gedribbeld wanneer 
het licht wordt.

Ik ben alleen zo benieuwd of 
ik de enige ben, die het zo voelt.
Omdat mijn leefritme nu
weer een paar dagen 'gestoord' en
'verstoord' is.
Wintertijd is de oorspronkelijke tijd
die de mensheid leefde....
mag het zo blijven?
Zullen we dit ook maar eens
anders gaan doen?

Ik wens je een heerlijke 1e dag in de Wintertijd
Ada








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.