donderdag 16 maart 2023

Mijn oproep tot Vrede



Mijn oproep tot Vrede!

Omdat we allemaal anders denken
omdat we er allemaal
een mening over hebben
het zou 'zo' moeten gaan
het zou 'zus' moeten gaan....
moet je nou eens
zien wat er gebeurt.
Wat een dualiteit
wat een haat
wat een nijd
wat een ophitserij
zovelen die het
'beter' weten dan de ander.
Ook hier op dit platform!
Ik schrik soms echt van wat
mensen schrijven,
nee denk maar niet dat ik
niet zie en weet wat er
gaande is,
maar ik probeer wel altijd
iedereens mening te respecteren
ik probeer te luisteren
soms in te leven.
En ik probeer er het
beste van te maken.
Maar stop toch eens met
die belerende vingers,
daar komen we geen stap
verder mee, en je weet
wat er met wijzende vingers
gaande is!
Laten we die vingers
ineenvlechten, samen met
de ander, zodat we een
eenheid kunnen vormen
já zelfs in onze verschillen.
Omdat we hier op Aarde
allemaal Liefde,
vriendelijkheid,
vrijheid,
gezondheid
aardigheid
een luisterend oor
en nog veel meer willen,
dus stop toch eens met
die wijzende vingers!
Want daarmee komen
we echt stap verder
naar Vrede
we komen met iedere
vingerwijzing verder
verwijderd van Samen.
En weet je, wij
ja wij allemaal
hebben in dit en ook
in vele vorige levens
té vaak oorlogen
bevochten,
zullen we stoppen,
vandaag?
Ik wens je een heerlijke dag
Ada

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.