zondag 9 oktober 2022

Nu het breekpunt voor ons ligt

 




Na jarenlang te hebben
geschreven, te hebben
verteld en uitgelegd....
en na jarenlang gesprekken
gevoerd te hebben over
wat er werkelijk gaande
is in de wereld, wát gewoon
overal te lezen is,
overal bevestigd wordt,
ben ik ermee gestopt.
Want degenen die nu
niet (willen) zien, helaas
dat gaat niet meer gebeuren.
Heb het zo geprobeerd,
omdat het het leven
iets gemakkelijker maakt
wanneer je weet waar je
naar kijkt en daarnaar kan
handelen, je leven kunt inrichten.
Heb het van me afgeschud,
ik zal er zijn wanneer het helder
is geworden, om te ondersteunen,
om te helpen, maar meer niet.
Is het hard? Ja soms moet ik
aan deze gedachte wel wennen,
maar dan denk ik aan mezelf en
aan alle anderen
die nachtenlang wakker lagen
(misschien nog wel steeds)
om alle informatie die gewoon
overal te vinden is
soms tot radeloosheid geleid hebben.
Maar wel ermee aan de slag
zijn gegaan, de info
tot ons hebben genomen,
heel veel tranen gelaten
hebben en toch door zijn gegaan.
Nu het breekpunt voor ons ligt,
ben ik ermee gestopt om te
vertellen, want als de verhaallijn
nog steeds niet begrepen wordt
is het echt helaas.
Want ik weet dat degenen
die weten, in de nacht best goed slapen,
zoveel mogelijk goed zijn voorbereid,
er achter zijn gekomen dat we het zullen
moeten doen met wat er wél is,
dat de waarde van materie ver
achter ons ligt....
Bij degenen waar de rust is,
waar de kalmte is
en waar vooral het vertrouwen is,
het grenzeloze is.....
Bij die groep mensen hoor ik,
gewoon omdat we weten
dat het anders gaat worden
het al anders is,
omdat de tijd van weleer niet
meer terugkomt.
Want we zijn hier op
Moeder Aarde neergedwarreld
om de nieuwe tijd neer te zetten
vorm te geven.
Samen, met elkaar.
Ada

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.