dinsdag 22 maart 2022

Dankbaar

 



Mijn diepe verlangen om buiten
te zijn, mijn voeten te voelen op
Moeder Aarde, me te verbinden
met de grootse natuur om ons heen
werd me de afgelopen nog eens
heel duidelijk gemaakt.
Geveld door iets wat niet in mijn
lijf hoort, iets wat mijn systeem er nu
aan het uitwerken is.
Het liet me nog eens extra voelen
hoe heerlijk het is om buiten te kunnen
zijn, gewoon in onze eigen tuin,
me te verbinden met alles wat er
leeft, waar ik rond mag dwalen en
her en der wat mag ondersteunen.
Een paar dagen binnen deed mijn hart
hunkeren, naar buitenzijn.
Gelukkig hier aan mijn tekentafel kon ik
de vogels zien, ze kwamen drinken en
badderen, de lijster en merel hun hoogste
lied kon ik wel beluisteren, en zag de knoppen
van de magnolia nog dikker worden.
Terwijl ik genezende dutjes deed
hoorde ik af en toe een duif landen
op ons platte dak.....
Deze dagen doen me ook weer eens stilstaan
dat voor veel mensen het helemaal niet
zo gewoon is om naar buiten te gaan,
die niet zo gemakkelijk de tuin of park
in kunnen lopen, soms gebonden zijn aan bed
of door zorg voor een ander......
Het maakt me nog bewuster van
het feit hoe dankbaar we kunnen zijn
met wat er wél is, hoe vanzelfsprekend
we het ook vinden.
Ik laat mijn lijf nog wat aansudderen
om weer in balans te komen.
Blijkbaar is 'de ruststand' even nodig
om tot weer een bewuster inzicht te
komen.
Ik ga in ieder geval genieten van de
vogels, de zonnestralen en van
nog zoveel meer.
Ik wens jullie allemaal een heerlijke dag
mandala: "Bijen"
(omdat hier de bijen al volop aan het werk zijn)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.